Konfliktmægling
Mægling er en anerkendt og effektiv metode til at håndtere fastlåste konflikter – og opleves ofte som meget forløsende for alle parter. Formålet med mæglingen afspejler parternes ønsker. Nogle har behov for afklaring, forsoning, et bedre samarbejde eller holdbare løsninger. Andre har brug for støtte til at italesætte svigt, udtrykke behov eller stille spørgsmål.
Min opgave som mægler er at facilitere en tryg proces, hvor samtalerne foregår så konstruktivt som muligt. Jeg har tavshedspligt og tager ikke parti.
En typisk mægling varer tre timer og afholdes i neutrale omgivelser. Forud for selve mæglingen har hver part haft én eller flere indledende samtaler, så de føler sig godt klædt på.
Jeg arbejder med evidensbaserede metoder og en åben teoretisk ramme, der kombinerer refleksive, dialogiske, forhandlingsmæssige og anerkendende tilgange.
Mæglingen afsluttes ofte med en konkret aftale, som følges op efter 1–2 måneder. Mægling henvender sig til medarbejdere, ledere, tværfaglige teams, familiemedlemmer, skilsmisseforældre, naboer og andre, der oplever uoverensstemmelser, der påvirker deres overskud og livsglæde